Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Αρτέμιος: Δεν ειμαι σχισματικός - Ο καθαιρεθείς Επίσκοπος Αρτέμιος για τις αποφάσεις της Ιεραρχίας: Η Μητρόπολη παραμένει δική μου. Στην Ιεραρχία δεν με εκάλεσαν. Και η φυλακή είναι για τους ανθρώπους.

Αυτά λέει για την «Novosti» ο καθαιρεθείς Επίσκοπος, τωρα μοναχός Αρτέμιος, ο οποίος την Κυριακή από το Κράλιεβο, οπου βρισκόταν μια μέρα μετα την εκδίωξη του από την μεχρι προ τινος Μητρόπολη του, εφθασε στο Βελιγράδι.


-Δεν αποσχίστηκα από κανέναν. Παραμένω σε ενότητα με την μια, αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία. Οπως και με τους αγίους αποστόλους, τους αγίους πατέρες, τον αγιο Σάββα, τον Δεσπότη Νικόλαο, τον πατέρα Ιουστίνο και με ολους τους ορθόδοξους χριστιανούς οι οποίοι σέβονται την εκκλησιαστική τάξη. Το ποιος αποσχίστηκε από αυτή την αρχή, ας το δει ο ιδιος, ποιος είναι και που ευρίσκεται-τονίζει ο Αρτέμιος.

Εναντιωθήκατε στις αποφάσεις των εκκλησιαστικών οργάνων. Δεν είναι αυτό πλήγμα στην ενότητα της Εκκλησίας;
-Ετόνιζα ότι ειμαι υπερ της ενότητος, της τάξης και του τυπικού στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία. Γι’ αυτό και αποδεχόμουνα τις αντικανονικές αποφάσεις, αν και μ’ αυτές δεν συμφωνούσα.Τις αποδεχόμουν χάριν της ειρήνης και της ενότητος της Εκκλησίας. Σεβάστηκα την απαγόρευση περι των ιεροπραξιών, για να μην τους δώσω αφορμή για κάτι χειρότερο. Περίμενα αυτή η υπόθεση να επιλυθεί στην Ιεραρχία και να αποκαταστήσουμε την κανονική τάξη στην Σερβική Εκκλησία.

Περίμενα ότι και η Σύνοδος θα εχει τον ιδιο στόχο. Όμως, οι αντικανονικές αποφάσεις τους και οι κυρώσεις τους  δεν εχουν τέλος. Αντισυνταγματικώς μου απαγόρευσαν την παραμονή μου στο Κόσσοβο, την ευθύνη για τα πνευματικά μου παιδιά, την ιεροπραξία…

Απάντησα στην Σύνοδο, ότι δεν θα υπακούσω στις αντικανονικές αποφάσεις και ότι εγω ειμαι ο δια βίου Επίσκοπος της Μητρόπολης Ρασκοπριζρένης. Γιατί, γι’ αυτούς τους εννέα μήνες δεν κινήθηκε καμμία διαδικασία εναντίον μου, ουτε υπαρχει καταδικαστική απόφαση. Υπάρχουν μονο αποφάσεις τις οποίες πηραν δια ψηφοφορίας, σαν να πρόκειται για την Βουλή, και όχι για την Εκκλησία.


Γιατί, όταν ολοι ανέμεναν να εμφανισθείτε ενώπιον της Ιεραρχίας, ξεκινήσατε για το Κόσσοβο;
-Στην Ιεραρχία δεν με εκάλεσαν. Αντι αυτά τα θέματα να τεθούν ενώπιον των επισκόπων και η Ιεραρχία να αποφασίσει γι’ αυτά, αυτοί και ενώ ζει ο κανονικός Επίσκοπος ετοποθέτησαν στη θέση του τον πρώην γιατρό μας Θεοδόσιο Σίμπαλιτς. Αυτό είναι παρεκτροπή για την οποία ολοι αυτοί θα επρεπε να καθαιρεθούν. Όταν το εμαθα, αποφάσισα να δείξω ότι ειμαι ο κανονικός Δεσπότης. Η Μητρόπολις Ρασκοπριζρένης είναι δική μου και με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στο μοναστήρι Duboki potok ηθελα και στην πράξη να δείξω σε ολο τον κόσμο ποια είναι η ουσία του προβλήματος.

Θα επιστρέψετε στο Σισατοβατς;
-Όχι, εκει πλέον για μένα δεν υπάρχει χωρος.

Και που θα πάτε τωρα;
-Θα το μάθετε. Δίχως να το ζητήσω με συνοδεύει η αστυνομία η οποία ειναι παντου δίπλα μου. Ακούω ότι ασκήθηκε ποινική δίωξη και ότι ακολουθεί σύλληψη. Θα το δούμε και αυτό. Ας γραφτεί και αυτό στο βιογραφικό του Δεσπότη Αρτέμιου. Θεέ μου, και η φυλακή είναι για τους ανθρώπους.

Φοβάστε την σύλληψη;
-Γιατί να φοβηθώ; Γνωρίζω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος. Εάν κάποιος εχει αποδείξεις περι της ενοχής μου, ας τις δείξει. Λένε ότι απέσπασα βίαια την εκκλησιαστική περιουσία. Κουβάλησα το μοναστήρι στους ωμους μου;

Τι θα επρεπε τα ανώτερα οργανα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας να κάνουν για να αποδεχθείτε τις αποφάσεις τους;
-Με την ακύρωση των αντικανονικών αποφάσεων της Ιεραρχίας και της Συνόδου- να μετανοήσουν. Εάν θεωρούν ότι ειμαι ενοχος ας ξεκινήσει  αγωγή στο εκκλησιαστικο δικαστήριο. Εάν αυτό αποδειχθεί, ας πάρουν μια εγκυρη απόφαση. Μόνο τότε θα παύσω να ειμαι αυτό που ειμαι. Αλλά τέτοια απόφαση δεν υπάρχει.
Τίποτα δεν είναι εξακριβωμένο, γιατί δεν ακούστηκε και η άλλη πλευρά. Ακόμη και στον καταστατικο χάρτη της Σ.Ο.Ε ρητώς αναφέρεται – κανείς δεν μπορεί να τιμωρηθεί δίχως προηγούμενη ακρόαση.
  Πηγή: VECERNJE NOVOSTI

Δεν υπάρχουν σχόλια: